Öğrencilerimizin oluşturduğu kitabımızın Drama atolyesini öğretmenlerimiz yazdı EMEGİ GEÇEN TÜM ORTAKLARIMIZA TESEKKÜRLER

 

             Kitaplar Drama İle Hayat Buluyor

 

Sekizinci Atölye (Öğrencilerimizin yazmış olduğu Ben Çocuğum Haklarımla Varım kitabımızın Drama Atölyesini Öğretmenlerimizle Oluşturduk)

Tarih: Ocak 2021

Ders: Drama

Konu:  Çocuk Hakları

Süre: 30 dk

Sınıf: … Yaş, … Öğrenci (…Kız, …Erkek)

Mekân: Eba Canlı Dersler

Yöntem ve Teknikler: 

 

Kazanımlar:

Sosyal Duygusal Alan:

K6. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.

-Haklarını söyler

-Başkalarının hakları olduğunu söyler

-Haksızlığa uğradığında tepki verir.

-Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir.

 

A. Hazırlık-Isınma Çalışmaları

1. Etkinlik

Öğretmen canlı ders öncesinde çocuklardan belirlenen nesneyi hazırlamalarını ister. (Portakal) Etkinlikten önce nesne hakkında sohbet edilir (hangi malzemeden yapıldığı, rengi, dokusu, şekli...vb.). Ardından öğretmen, “Şimdi herkes portakalını önüne koysun, oyunu ben başlatacağım. Ekranımdan bakıyorum, bulunduğum ekranın sağında, solunda, altında ya da üstünde bulunan bir arkadaşınıza elimdeki portakalı uzatacağım. Bu portakalla oynamaya7 incelemeye tüm çocukların hakkı olduğunu düşünüyorum. O arkadaşınız oynadıktan/ inceledikten sonra kendi ekranının sağı, solu, altı ya da üstünde bulunan bir arkadaşını seçsin ve ismini söyleyerek portakalı ona uzatsın.” der. Tüm çocuklar portakalla oynayana/ nesneyi inceleyene kadar oyun devam eder.

 

2. Etkinlik

Öğretmen “Şimdi sizinle yeni bir oyun oynayacağız.” Der. Oyun için çocuklar önce 2 gruba ayrılır. Çocukların içinde oldukları grupları karıştırmamaları için çocuklar bir ve iki diyerek sıralı sayılır ve çocuklar birinci ve ikinci grup olarak ayrılır. Birinci grupta olan çocuklardan derse katıldıkları odadan 1 tane portakal getirmeleri, ikinci gruptan ise bulundukları odaya en uzak odaya gidip 3 tane oyuncak getirmeleri istenir. Nesneleri önce getiren grubun kazanacağı söylenir. Oyun sonunda çocukların verdikleri tepkiler gözlemlenir. Önce 1. gruptaki çocukların neden daha hızlı olduğu ve nesneleri önce getirdikleri sonra 2. gruptaki çocukların neden sona kaldıkları hakkında konuşulur. İki grubun oyun içinde eşit şartlara sahip olup olmadıkları konuşulur, 2. gruptaki çocuklara bir haksızlık yapılıp yapılmadığına vurgu yapılır. 2. gruptaki arkadaşlarının neler hissettiklerini anlamaları için 1. grup ile 2. grubun görevleri değiştirilerek oyun tekrarlanır ve üzerinde sohbet edilir.

 

3. Etkinlik

Öğretmen yeni bir oyun oynayacaklarını söyler ama bu oyunda oğlanların oynamayacağını belirtir. Oyunu kısaca anlatır. Gece dediğim zaman yüzünüzü kapatacaksınız, gündüz dediğim zaman açacaksınız. Şaşırtmak için bazen hızlanacağım, der. Oyun sadece kız çocuklarının katılımıyla tekrarlanarak oynanır. (Oğlan çocuklarının itiraz etmeleri sağlanır.)

B. Canlandırma

1. Etkinlik

Öğretmen çocuklara, “Biraz önce sizinle gece gündüz oyunu oynadık; ama biraz farklıydı. Oyunu nasıl oynamalıydık?” sorusunu yöneltir. Çocuklardan gelen cevaplara göre sohbet edilir. (Kızların oğlanların oynamadığını bunun onlar için haksızlık olduğunu ifade etmeleri için yönlendirici sorular sorar çocukların duygularını anlamaya yönelik sohbet edilir.)  Oyun size neler hissettirdi, sadece yüz ifadenizle bunu canlandırır mısınız der. Çocukların duyguları üzerine sohbet edildikten sonra oğlanlara “Kızlar neler yapamaz sizce?” Sorusu sorulur, ardından sorunun tam zıttı kız çocuklarına sorulur. Cevaplar üzerine Şubadap Çocuktan Fasa Fiso şarkısı çalınır. “Sizlere açağım şarkı da kız ve erkek çocukların neler yapıp yapamayacağına dair sözler var. Şarkıyı ilk sefer beraber dinleyelim. İkinci sefer açtığımda dans edip sözlerini canlandıralım” der.

(https://www.youtube.com/watch?v=sAnAWTLdpV8&t=36s)

 

 Etkinlik 2

Öğretmen, “Çocuklar biliyorsunuz sizinle daha önce çocuk hakları üzerine konuşmuştuk. Sizinle konuşmalarımız ve yaptığınız resimlerle her beraber oluşturduğumuz bir öykü kitabı tasarladık. Şimdi siz o kitabı okuyacağım.” Der ve ekrana yansıtarak kitap okunur. Öğretmen kitaptaki cümleleri öğrencilerine dağıtır ve öğrencilerden konuşmadan her çocuğa vermiş olduğu cümleyi donuk imge ile canlandırırlar.

C-Değerlendirme

Etkinlik 1

“Çocuklar artık çocuk hakları konusunda pek çok bilgiye sahibiz. İlk etkinliğimizde sizden istediğim portakalları yeniden çıkaralım. Portakalları birbirimize atıyormuş gibi yapalım ve attığımız arkadaşımızın ismini söyleyin. İsmi söylenen çocuk bir tane çocuk hakkı söylesin ve başka bir çocuğa portakalını atıyormuş gibi yapsın ve arkadaşının adını söylesin.” der. Öğretmen portakalı karşısındaki çocuğa atarmış gibi yapar ve süreci başlatır. Tüm çocuklara söz hakkı verilene kadar devam eder.

Etkinlik 2

Öğretmen öğrencilerine az önce söylediğiniz haklarınızın resimlerini çizer misiniz der yapılan resimler ekrandan gösterilir öğrenciler tarafından yapılan resimler üzerine sohbetler edilir.

 

Yorumlar